Analiza și gestionarea spațiului pe HDD

Există câteva utilitare construite în XP şi Vista care vă permit să monitorizați funcționarea hard-diskul, cu privire la modul de a genera un raport complet privind starea de funcționare. Azi vă voi prezenta programul WinDirStat.

Instalare
Instalarea WinDirStat este la fel de uşoră ca și utilizarea (Next, Next, Finnish). Un punct care trebuie menționat la instalare este faptul că dacă instalatți pe sisteme de operare mai vechi să bifați și ANSI.
Utilizarea WinDirStat
La prima lansare a WinDirStat aveţi opţiunea de a selecta toate sau individual unităţile de stocare, puteţi chiar să alegeţi pentru a scana un singur folder. Pentru acest exemplu, voi merge mai departe şi voi scana local toate unitațile.
În timpul scanării puteţi vedea progresia. Uitaţi-vă la animația Pac-Man !
Scanarea durează aproximativ un minut și se termină cu o frumosă reprezentare grafică a fișierelor de pe HDD.
WinDirStat are trei secţiuni Lista Directoare, Lista Extinsă, şi graficul frumos colorat al arborelui de directoare. Culorilor din lista extinsă le corespunde o locaţie in funcție de tipul de fişier pe arbore.
Utilizaţi diferite opţiuni de vizualizare pentru a schimba aspectul utilitarului sau de cantitatea de date prezentate în mapa colorată. Atunci când mouse-ul se află pe o anumită secţiune pe mapa colorată puteţi alege pentru a şterge acest fişier din lista extinsă, uitându-te la proprietăţile sale, sau de a deschide directorul via Windows Explorer.
Desigur, există setări personalizate, aici este un exemplu de schimbare a modelelor de culoare a hărții colorete.
Concluzie
Harta oferă capacitatea de a merge uşor la fiecare director sau fişier individual de pe un hard-disk. Este, de asemenea, sunt foarte frumose reprezentările grafice din fiecare tip de fişier . Dacă aţi întrebat vreodată ce fişiere ocupă mult spaţiu, harta colorată vă arată inculpatele şi vă permite să le curăţați, direct din acest utilitar. WinDirStat va lucra pe toate versiunile de Windows de la 95 până la Vista.
Descarca WinDirStat de aici

Comentarii

Iulian a spus…
Salut ....mi-am scanat pc-ul cu windirstat si imi arata in partitia C un dreptunghi galben mare de 3,5 Gb
numit unknown ,iar pe partitia D un alt dreptunghi galben mare de 1,6 GB. Am incercat sa le sterg in ideea
de a-mi mari,recupera spatiul de pe hard,dar nu am reusit. Nu stiu ce reprezinta aceste spatii mari,deoarece
cand dau clic dreapta, nu ma lasa sa le deschid .Am calculat spatiul ocupat din ambele partitii si intradevar
imi lipsesc cam 5 GB.Am incercat si cu programul RidNacs si mi-a dat acelasi rezultat.
Ce ma sfatuiti sa fac sa-mi recuperez acel spatiu numit Unknown.
cu stima
Mickwin a spus…
Draga Iulian, intai de toate poti sa mai incerci si alte programe de acest gen cum ar fi: Fodler Size 9http://www.mindgems.com/products/Folder-Size/Folder-Size.html) sau SpaceSniffer (http://www.uderzo.it/main_products/space_sniffer/) daca nici de aici nu poti depista care e acea locatie care iti ocupa spatiul atunci incearca urmatorul lucru.
Descarca de pe net TotalCommander, apoi cu acest manager de fisiere vezi in Optiuni sa-ti afiseze si folderele ascunse, cauta pe fiecare partitie directorul "System Volume Information" pe acest folder alogi drepturi full la userul tau apoi intri in el si stergi tot de acolo, dupa care stergi drepturile care le-ai dat pe folder.
Acest folder contine informatiile pentru restore care la foloseste System Restore din Windows.

Postări populare de pe acest blog

Ce spune ciocolata preferata depre tine

UPC se revanseaza

Atentie la jocul Balena Albastra