reclame

joi, 5 noiembrie 2009

La ce este bun sportul?

Toţi suntem conştienţi că exerciţiul fizic este vital pentru a fi sănătoşi. Cu toate acestea, găsim tot felul de motive pentru care să nu ne facem timp zilnic să facem mişcare. Însă pentru a avea mai multă energie, pentru a ne simţi mai bine în propriul corp, pentru a fi mai plini de viaţă şi mai veseli, avem nevoie de mişcare fizică. Iată ce poate face exerciţiul fizic pentru sănătatea noastră:

1.Îmbunătăţeşte sănătatea inimii
2.Reduce riscul de a muri prematur din cauza bolilor de inimă
3.Ajută inima şi sistemul cardio-vascular să funcţioneze mai eficient
4.Descreşte simptomele anginei şi infarctului
5.Reduce factorii de risc de a face boli de inimă
6.Reduce riscul de a face diabet sau a avea probleme cu tensiunea
7.Îmbunătăţeşte toleranţa la zahăr a sângelui dacă ai diabet şi riscul de a face diabet
8.Ajută la controlarea tensiunii
9.Îmbunătăţeşte lipidele din sânge, mai ales reglează nivelul colesterolului
10.Ajută în încercarea de a te lăsa de fumat
11.Îndepărtează stratul de grăsime, slăbeşte şi ţine sub control greutatea
12.Reduce riscul de a face cancer de col
13.Te ajută ca la bătrâneţe să fii mai puternic şi să ai control mai mare asupra corpului
14.Îmbunătăţeşte forţa şi starea de bine
15.Ajută la menţinerea sănătăţii muşchilor, oaselor şi încheieturilor
16.Creşte abilitatea de a face activităţile zilnice fără să te simţi obosit
17.Îmbunătăţeşte flexibilitatea, coordonarea şi echilibrul
18.Menţine tonusul muscular, îmbunătăţeşte postura, reduce riscul de a-ţi fractura oasele
19.Creşte speranţa de viaţă în medie cu trei ani
20.Reduce starea de anxietate şi depresie
21.Îmbunătăţeşte starea de bine şi te ajută să te simti bine cu propria persoană
Ca să te bucuri de beneficiile sportului şi să nu rişti să îţi răneşti corpul, trebuie să ţii minte că orice activitate fizică trebuie să cuprinda trei faze ale exerciţiului: încălzirea, exerciţiile propriu-zise, relaxarea.

•Încălzirea
Este extrem de importantă pentru că îţi pregăteşte corpul pentru efortul pe care îl vei depune. Te va ajuta să nu-ţi stresezi dintr-o dată muşchii şi inima, să nu faci întinderi musculare, să-ţi fracturezi încheieturile sau să faci febră musculară. Încălzirea ajută să îţi crească încet respiraţia, bătăile inimii, temperatura corpului. Include exerciţii de stretching sau mişcări lente ale corpului. Încălzirea ar trebui să dureze cinci minute.

•Exerciţiile proproiu-zise
Trebuie să ţinem cont de frecvenţa, intensitatea şi durata exerciţiilor. Când vine vorba de frecvenţă, ar trebui să facem zilnic mişcare sau cât de des posibil. Intensitatea şi durata depind de nivelul nostru de forţă fizică. Dacă suntem la început, 15 minute de exerciţii de o intensitate moderată sunt suficiente, atâta cât să simţim respiraţia şi bătăile inimii accelerate. Nu trebuie să ne obosim până la epuizare. Cu timpul, cu cât corpul se obişnuieşte cu mişcarea, vom creşte durata şi intensitatea exerciţiilor.

•Relaxarea
Îţi ajută corpul să îşi revină după efortul depus. Bătăile inimii şi tensiunea vor reveni la normal. În timpul exerciţiilor de relaxare nu trebuie să stai sau să te întinzi, să te odihneşti. Trebuie să-ţi continui exerciţiile la o intensitate redusă. Poţi repeta exerciţiile de stretching din timpul încălzirii. Relaxează-ţi muşchii inspirând şi expirând puternic. Ar trebui să dureze circa cinci minute.

Dacă respectăm toate aceste trei faze vom evita problemele şi leziunile care pot fi cauzate de practicarea necorespunzătoare a exerciţiilor fizice.

Exerciţiile fizice se pot împărţi în patru categorii:

•Exercitiile de rezistenta
-îmbunătăţesc sănătatea inimii, a plămânilor şi a sistemului circulator. Te vor menţine sănătos şi te vor ajuta să-ţi desfăşori activităţile zilnice cu mai multă uşurinţa. Vor preveni şi întârzia apariţia bolilor asociate cu îmbătrânirea precum şi diabetul, cancerul de col, bolile de inimă.

-exerciţiile de rezistenţă moderate sunt înotul, ciclismul (atât în aer liber cât şi pe bicicleta de la sală), mersul, curăţenia casei, tenis în dublu, dansul. Printre exerciţiile de rezistenţă dificile se numără urcatul scărilor sau munţilor, ciclismul pe dealuri, tenis, ski, drumeţiile, jogging.

•Exercitiile de forta
-sunt cele care te ajută să îţi fortifici muşchii, însă fac mai mult decât să te facă mai puternic. Şi cea mai mică creştere a forţei muşchilor poate face o mare diferenţă în abilitate, creşte metabolismul, te ajută să îţi păstrezi la ratele normale greutatea şi nivelul zahărului. De asemenea, previn osteoporoza. Printre aceste exerciţii se numără fitnesul şi toate formele de aerobic.

•Exercitii de echilibru
-te ajută ca la bătrâneţe să eviţi cea mai des întâlnită problemă, căzăturile şi greutatea în controlarea mişcărilor. Exerciţiile de echilibru te ajută să îţi fortifici muşchii picioarelor.

•Exercitiile de flexibilitate
-te ajută să îţi întăreşti muşchii, să îţi menţii articulaţiile flexibile, să ai un corp mlădios. Exerciţiile de stretching te ajută să eviţi anumite leziuni ale oaselor şi să îţi revii după asemenea probleme.

1 comments:

carnatul sef spunea...

pai carnat, baga ceva filmulete cu exercitii din fiecare tip :D sa stim si noi cu ce se mananca