Mancati mai putini carnati

O sa întrebaţi de ce, iar eu o să vă răspund, pentru că fac parte din grupul cârnaţilor de elită, şi dăcă mâncaţi un cârnat înseamnă că îmi pierd un amic, sau şi mai rău să nu fiu eu cel mancat.

Lăsând gluma la în cealaltă estremă iată ce am mai zic oamenii de ştiinţă. Oameni de stiinta avertizeaza: „Mancati mai putini carnati pentru a salva planeta de incalzirea globala”.
Citez din articolul ‘Eat fewer sausages to save the planet from global warming’, Britons warned

Daca din dieta obisnuita a britanicilor se taie un carnat pe zi este suficient pentru a salva planeta, pretind cercetatorii.
Oamenii de stiinta au solicitat o reducere cu 30 de procente a numarului de animale de ferma crescute pentru carne pentru a preveni cresterea temperaturii si a nivelului marii.

Efectivele de animale sunt responsabile de 18 procente din emisiile globale de dioxid de carbon, a aratat raportul.
Consumul mediu de carne la barbati este de 970g pe saptamana şi la femei este de 550g pe saptamana. O reducere de 30 de procente in meniu este echivalenta cu sapte carnati de 40g, doi piepti de pui de 130g, patru cotlete de miel de 70g sau 12 feliute de sunca de 25g.

O astfel de reducere va aduce de asemeni si beneficii semnificative ale sanatatii, au afirmat oamenii de stiinta, diminuand cu 17 procente moartea prematura in Marea Britanie din cauza bolilor de inima– echivalentul a 18 000 de vieti pe an.

Cercetatorii pretind ca productia de hrana de origine animala este o sursa majora de gaze de sera si ca pana in anul 2030 cresterea cererii de carne se asteapta sa duca la marirea efectivelor de animale pana la 85 de procente global comparat cu nivelul din anul 2000, ducand la o crestere efectiva a emisiilor de gaze de sera.

Articolul integral il puteti citi aici, in engleză.

Dar sa revin la grupul carnatilor de elită, vreau să înştiinţez toţi cârnaţii că eu îmi schimb grupul, aşa că mă veţi găsi la morcovii de elită, că dacă vor aştia să ne reducă cu 30% s-ar putea să fiu în pericol.

Comentarii

Unknown a spus…
cred ca ,carnatul sef poate sta linistit ptr ca in general cei mici vor fi primii iar sefii ca de obicei scapa
mickwin a spus…
Normal, de aia am devenit devenit morcov, pentru ca am prins frunze.
Dar ar mai fi ceva ca sa raman carnat, sa propun alegeri anticipate :D
Unknown a spus…
pai daca vrei tu sa devii carnat sef propune alegeri si depune-ti canditatura ptr sefie
carnatul sef a spus…
baga alegeri carnat mic ce esti:D
dar tine minte cine e seful totusi >:)

Postări populare de pe acest blog

Ce spune ciocolata preferata depre tine

UPC se revanseaza

Atentie la jocul Balena Albastra